Відкрита лекція Олександра Верголяса
07.10.2025 р. об 14.00 на факультеті суспільно-гуманітарних наук та права МДПУ імені Богдана Хмельницького кафедрою право була організована відкрита лекція Олександра Верголяса – старшого викладача кафедри права, кандидата юридичних наук.
У рамках теми виступу ««Власність як інституційний рушій еволюції апарату влади: від доісторичних спільнот до «держави у смартфоні»». Лектор вдало поєднував традиційні та інтерактивні технології навчання, продемонстрував вдалі зразки ефективного використання інтерактивних методів навчання з метою підвищення якості викладання. Доповідь коректно визначає проблемне поле, описує контекст і обґрунтовує важливість теми для фахової підготовки здобувачів. Зроблено акцент на поточних і середньострокових викликах галузі, підкріплених доречними прикладами, узагальненнями та стислими порівняльними ремарками щодо міжнародного досвіду. Показано зв’язок тематики з нормативними оновленнями та міждисциплінарними тенденціями, що підсилює практичну значущість і освітню цінність матеріалу. Використано збалансований корпус джерел: нормативні акти, сучасні наукові публікації, статистичні звіти та аналітичні матеріали. Позиції автора підкріплено належними посиланнями; джерела зіставлено між собою (триангуляція), що забезпечує верифікованість ключових тез і знижує ризик однобічності. Дотримано принципів академічної доброчесності, коректного цитування та вказано часові межі релевантності використаних даних. Матеріал структуровано за логічними блоками з прозорими переходами; перехід між розділами послідовний і мотивований. Ключові терміни визначено, дефініції вжито стабільно; висновки випливають із наведеного аналізу без логічних розривів і надмірних узагальнень. Структура придатна для прямої конверсії у лекційний конспект, семінарські плани. Подано приклади, кейси й орієнтири для імплементації, що можуть бути використані у навчальному процесі та професійній практиці. Рекомендації мають операційний характер: наведено базові кроки впровадження, мінімальні ресурсні вимоги та індикатори ефективності (процесу й результату). Окреслено цільові аудиторії (викладачі, здобувачі, адміністратори програм) і сценарії застосування матеріалу в аудиторному та асинхронному форматах.
Зміст доповіді корелює з програмними результатами навчання відповідних освітніх програм; сприяє формуванню компетентностей на рівнях «розуміння / застосування / аналіз / оцінювання» за таксономією Блума. Матеріал придатний для конструювання формувального й підсумкового оцінювання (есе, аналіз кейсу, тести) та для побудови рубрик із чіткими дескрипторами рівнів успішності.